ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ (Ders hakkında)

Özel Öğretim Yöntemleri


Ben bu derste öncelikle sorgulamadan öğrenmenin çokta etkili olmadığını öğrendim. Çocuklara bir şey öğretirken bunu neden, ne için öğretmeliyim, nasıl öğretsem çocuklara daha faydalı olur gibi sorulara yanıt bulmam gerektiğini daha sonra ona uygun aktiviteler ya da onlara yönelik uygun bir materyal hazırlamam gerektiğini öğrendim. Çocuklara boş boş saatlerce amaçsız ders anlatmak yerine onların anlayacağı dilden o dersi nasıl o çocuklara entegre etmeliyim gibi sorulara cevap aradım ve kendi zihnimde bazı ders anlatım teknikleri düşünmeye başladım.   Kodlama dersinin gerekli olup olmadığını ve bazı ülkelerde kodlama dersinin neden, ne için, hangi amaçlar doğrultusunda öğretildiğini ve ülkelerin önceliğinin farklı olduğunu saptadım. Bilişim etiği konusuna değindik etik kuralların ne olduğunu ve hangi davranışlar etik bir davranış değildir bunları saptadık. Sosyal yaşantımızda bizim de yapmış olduğumuz etik olmayan davranışların olabileceğini hatta olduğunu karşılıklı itiraflar dahilinde gün yüzüne çıkardık. Bazı ülkelerin kodlama için girişimlerde bulunduğunu bunun için bazı eğitim siteleri ve kolları oluşturduğunu öğrendim. Aklımda kalan bazıları Code.org, Alice.org; CoderDojo ve Kodla(Ma)nisa. Birçok programlama ortamının olduğunu ve bunlardan en popüler olanların listesini gördük. Tynker, Kodable, Scratch, Lighbot, Alice vs. gibi. Bunların çocuklara belli yaş aralığına göre kullandırılması gerektiğinin onlar açısından daha etkili olacağını öğrendik tabi ki istisnalar da olabilir. Bu dersle ilgili aklımda kalanlar bunlar.  

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

KODU GAME LAB

PAWTOON

SCRATCH