ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ (Ders hakkında)
Özel Öğretim Yöntemleri
Ben bu
derste öncelikle sorgulamadan öğrenmenin çokta etkili olmadığını öğrendim. Çocuklara
bir şey öğretirken bunu neden, ne için öğretmeliyim, nasıl öğretsem çocuklara
daha faydalı olur gibi sorulara yanıt bulmam gerektiğini daha sonra ona uygun
aktiviteler ya da onlara yönelik uygun bir materyal hazırlamam gerektiğini
öğrendim. Çocuklara boş boş saatlerce amaçsız ders anlatmak yerine onların
anlayacağı dilden o dersi nasıl o çocuklara entegre etmeliyim gibi sorulara
cevap aradım ve kendi zihnimde bazı ders anlatım teknikleri düşünmeye başladım.
Kodlama dersinin gerekli olup
olmadığını ve bazı ülkelerde kodlama dersinin neden, ne için, hangi amaçlar
doğrultusunda öğretildiğini ve ülkelerin önceliğinin farklı olduğunu saptadım.
Bilişim etiği konusuna değindik etik kuralların ne olduğunu ve hangi
davranışlar etik bir davranış değildir bunları saptadık. Sosyal yaşantımızda bizim
de yapmış olduğumuz etik olmayan davranışların olabileceğini hatta olduğunu
karşılıklı itiraflar dahilinde gün yüzüne çıkardık. Bazı ülkelerin kodlama için
girişimlerde bulunduğunu bunun için bazı eğitim siteleri ve kolları
oluşturduğunu öğrendim. Aklımda kalan bazıları Code.org, Alice.org; CoderDojo
ve Kodla(Ma)nisa. Birçok programlama ortamının olduğunu ve bunlardan en popüler
olanların listesini gördük. Tynker, Kodable, Scratch, Lighbot, Alice vs. gibi.
Bunların çocuklara belli yaş aralığına göre kullandırılması gerektiğinin onlar
açısından daha etkili olacağını öğrendik tabi ki istisnalar da olabilir. Bu
dersle ilgili aklımda kalanlar bunlar.
Yorumlar
Yorum Gönder