E-ÖĞRENME 2.0 (kısa bilgi)
Web 2.0, web’in ikinci jenerasyonu olarak tanımlanmakta ve
kullanıcılardan geri besleme almaya imkan tanıyan web uygulamalarından daha
fazlasını ifade etmektedir. Bu anlamda, web’de yazmaya izin verirken,
genişletilmiş fonksiyonelliği de olan birkaç uygulama için bir şemsiye terim
olarak düşünülebilir.
Web 2.0 uygulamaları internet kullanımını bütünüyle değiştiren bir
yapıya sahip olarak
ortaya
çıkmıştır.
En
basit haliyle Web 2.0 bir kişinin internette kolaylıkla içerik oluşturabilmesi ve
var olan içeriğe katkıda bulunabilmesidir
Web 2.0’den yola çıkarak Kanadalı bir araştırmacı olan Stephen
Downes tarafından ortaya atılan “e-Öğrenme 2.0” kavramı Web 2.0 bileşenlerinin
e-öğrenmeye dönük tümleşik etkilerini vurgulamaktadır.
Tim O’Reilly’e göre ise Web 2.0 bilişim endüstrisinde ortaya çıkan
bir devrimdir.
Web
2.0 ile birlikte üretme anlayışının ve anlamlı sosyal topluluklar oluşturma
becerisinin önem kazandığı bir yapıya gidildiği görülmektedir
“Web
2.0 uygulamalarının bilginin değişimini kolaylaştırmasından ve ağda yetenekleri
geliştirmesinden dolayı konuyla ilgisinin arttığına” ilişkin tez, e-öğrenme ve
öğrenme ortamlarının tasarımıyla ilgilenen çok çeşitli bilim adamları ve
eğitimciler arasında yaygınlaşmaktadır
E-öğrenme
2.0, Web 2.0 alt yapısıyla öğrenmeyi birleştirerek, Web’in sosyal öğrenme
amaçlı kullanımını ifade etmektedir.
E-Öğrenme 2.0; e-öğrenmenin Web 2.0 tabanlı araçlardaki
“Yarat-Bağlan-Biriktir ve Paylaş” konseptinin, doğrudan kullanıcı merkezli ve
birlikte çalışmayı hedefleyen bir eğitim anlayışı içerisinde evrimleşmesi
olarak tanımlanabilir.
E-Öğrenme 2.0’ın Anlamı ve Kapsamı
E-öğrenme
2.0’da kullanıcıların/öğrenicilerin yeni bilgi öğrenmede gerçek ihtiyaçlarını
karşılamak için arama yapma, yaratma ve işbirliği yapmasına imkan verilmektedir
Stephen Downes tarafından türetilen e-öğrenme 2.0 kavramı, özel amaçlı öğrenme
topluluklarının oluşumunu desteklemek için ayrı ama tamamlayıcı, blog, wiki ve
diğer sosyal yazılım araçları gibi web hizmetlerinin ve araçların kullanımını
birleştiren “küçük parçalar, gevşek bağlar” yaklaşımını benimser. E-öğrenme
2.0, kendi kendine motive olan çok yönlü ve ömür-boyu öğreniciler yaratmayla,
kendi yöntemleriyle, kendine ait zamanda insanların öğrenmeyi anlamasını mümkün
kılmayla, çok yönlü örgüt yaratmayla, yeni fırsatları veya rekabetçi tehditleri
tanımlamak için geçen zamanı kısaltmayla, yenilik ve karar verme kapasitesini
geliştirmeyle ilgilidir.
Web
2.0 araçları, işbirliği ve iletişim yoluyla öğrenme sonuçlarını geliştirmek,
birinin kendi öğrenme ortamını derlemek ve tüm interneti sadece bir ders için
verilen materyal değil, bir öğrenme kaynağı olarak algılamak için
kullanılmaktadır
E-öğrenme 2.0
Uygulamaları
Öğrenme için önemli olabilecek ya da önemli
bir rol oynayabilecek Web 2.0 uygulamaları bloglar, Wikiler, Podcast, Web
paylaşım uygulamaları ve sosyal ağ kurma siteleri olarak sayılabilir.
E-öğrenme 2.0’ın
Esasları: E-öğrenme Bağlamında Web 2.0’ın Özelliklerinin Değerlendirilmesi
Webin bir altkümesi olarak e-öğrenme, Web’de
bulunan tüm trendlerde, teknolojilerde ve hizmetlerde kullanılabilir. Bu
noktada e-öğrenmede Web 2.0 trendlerine ve teknolojilerine nasıl başvurulacağı,
öğrenicinin nerede son kullanıcı, tedarikçinin nerede dersin tasarımcısı,
eğitimcisi ya da eğitim kurumu olduğu bilinmelidir. Bundan başka, LMS,
yetkilendirme ve simülasyon araçları sağlayan şirketler, son kullanıcılara 2.0
hizmetleri sağlamada, eğitimciler tarafından kullanılan teknolojilere olanak
tanırlar.
E-öğrenme 1.0 ve E-öğrenme 2.0 karşılaştırılması
E-öğrenme 1.0
E-öğrenme 2.0
Öğrenme platformu ve öğrenme yönetim
sistemleri
|
Kişisel öğrenme ortamları
|
Elde etme süreçleri
|
Katılım süreçleri
|
Multimedya
|
Sosyal ağlar/uygulama toplulukları
|
Dışarıdan sağlanan içerik
|
Kullanıcı yaratımlı içerik
|
Müfredat
|
Öğrenme günlükleri/e belgeler
|
Ders yapısı
|
İletişim
|
Özel öğretmen
|
Öğrenici ve eş etkileşimler
|
Uzmanlar yoluyla kalite değerlendirme
|
Öğrenici ve eşler yoluyla kalite
değerlendirme
|
e-Öğrenme 1.0 ile e-öğrenme 2.0 arasındaki en önemli
farklılık içerik oluşturmadan kaynaklanmaktadır.E-öğrenme 1.0’de içerik öğrenme
tasarımı alanında uzmanlığa sahip kişiler tarafından gerçekleştirilmektedir.
E-Öğrenme 2.0’de içerik oluşturma akran ya da eşler tarafından
gerçekleştirilmektedir.
Yorumlar
Yorum Gönder