E-ÖĞRENME 2.0 (kısa bilgi)

Web 2.0, web’in ikinci jenerasyonu olarak tanımlanmakta ve kullanıcılardan geri besleme almaya imkan tanıyan web uygulamalarından daha fazlasını ifade etmektedir. Bu anlamda, web’de yazmaya izin verirken, genişletilmiş fonksiyonelliği de olan birkaç uygulama için bir şemsiye terim olarak düşünülebilir.
Web 2.0 uygulamaları internet kullanımını bütünüyle değiştiren bir yapıya sahip olarak
ortaya çıkmıştır.
En basit haliyle Web 2.0 bir kişinin internette kolaylıkla içerik oluşturabilmesi ve var olan içeriğe katkıda bulunabilmesidir
Web 2.0’den yola çıkarak Kanadalı bir araştırmacı olan Stephen Downes tarafından ortaya atılan “e-Öğrenme 2.0” kavramı Web 2.0 bileşenlerinin e-öğrenmeye dönük tümleşik etkilerini vurgulamaktadır.

Tim O’Reilly’e göre ise Web 2.0 bilişim endüstrisinde ortaya çıkan bir devrimdir.

Web 2.0 ile birlikte üretme anlayışının ve anlamlı sosyal topluluklar oluşturma becerisinin önem kazandığı bir yapıya gidildiği görülmektedir
“Web 2.0 uygulamalarının bilginin değişimini kolaylaştırmasından ve ağda yetenekleri geliştirmesinden dolayı konuyla ilgisinin arttığına” ilişkin tez, e-öğrenme ve öğrenme ortamlarının tasarımıyla ilgilenen çok çeşitli bilim adamları ve eğitimciler arasında yaygınlaşmaktadır
E-öğrenme 2.0, Web 2.0 alt yapısıyla öğrenmeyi birleştirerek, Web’in sosyal öğrenme amaçlı kullanımını ifade etmektedir.
E-Öğrenme 2.0; e-öğrenmenin Web 2.0 tabanlı araçlardaki “Yarat-Bağlan-Biriktir ve Paylaş” konseptinin, doğrudan kullanıcı merkezli ve birlikte çalışmayı hedefleyen bir eğitim anlayışı içerisinde evrimleşmesi olarak tanımlanabilir.

E-Öğrenme 2.0’ın Anlamı ve Kapsamı
E-öğrenme 2.0’da kullanıcıların/öğrenicilerin yeni bilgi öğrenmede gerçek ihtiyaçlarını karşılamak için arama yapma, yaratma ve işbirliği yapmasına imkan verilmektedir Stephen Downes tarafından türetilen e-öğrenme 2.0 kavramı, özel amaçlı öğrenme topluluklarının oluşumunu desteklemek için ayrı ama tamamlayıcı, blog, wiki ve diğer sosyal yazılım araçları gibi web hizmetlerinin ve araçların kullanımını birleştiren “küçük parçalar, gevşek bağlar” yaklaşımını benimser. E-öğrenme 2.0, kendi kendine motive olan çok yönlü ve ömür-boyu öğreniciler yaratmayla, kendi yöntemleriyle, kendine ait zamanda insanların öğrenmeyi anlamasını mümkün kılmayla, çok yönlü örgüt yaratmayla, yeni fırsatları veya rekabetçi tehditleri tanımlamak için geçen zamanı kısaltmayla, yenilik ve karar verme kapasitesini geliştirmeyle ilgilidir.

Web 2.0 araçları, işbirliği ve iletişim yoluyla öğrenme sonuçlarını geliştirmek, birinin kendi öğrenme ortamını derlemek ve tüm interneti sadece bir ders için verilen materyal değil, bir öğrenme kaynağı olarak algılamak için kullanılmaktadır
 E-öğrenme 2.0 Uygulamaları
 Öğrenme için önemli olabilecek ya da önemli bir rol oynayabilecek Web 2.0 uygulamaları bloglar, Wikiler, Podcast, Web paylaşım uygulamaları ve sosyal ağ kurma siteleri olarak sayılabilir.
 E-öğrenme 2.0’ın Esasları: E-öğrenme Bağlamında Web 2.0’ın Özelliklerinin Değerlendirilmesi
 Webin bir altkümesi olarak e-öğrenme, Web’de bulunan tüm trendlerde, teknolojilerde ve hizmetlerde kullanılabilir. Bu noktada e-öğrenmede Web 2.0 trendlerine ve teknolojilerine nasıl başvurulacağı, öğrenicinin nerede son kullanıcı, tedarikçinin nerede dersin tasarımcısı, eğitimcisi ya da eğitim kurumu olduğu bilinmelidir. Bundan başka, LMS, yetkilendirme ve simülasyon araçları sağlayan şirketler, son kullanıcılara 2.0 hizmetleri sağlamada, eğitimciler tarafından kullanılan teknolojilere olanak tanırlar.
E-öğrenme 1.0 ve E-öğrenme 2.0 karşılaştırılması
E-öğrenme 1.0                                                              E-öğrenme 2.0
Öğrenme platformu ve öğrenme yönetim sistemleri
Kişisel öğrenme ortamları
Elde etme süreçleri
Katılım süreçleri
Multimedya
Sosyal ağlar/uygulama toplulukları
Dışarıdan sağlanan içerik
Kullanıcı yaratımlı içerik
Müfredat
Öğrenme günlükleri/e belgeler
Ders yapısı
İletişim
Özel öğretmen
Öğrenici ve eş etkileşimler
Uzmanlar yoluyla kalite değerlendirme
Öğrenici ve eşler yoluyla kalite değerlendirme

e-Öğrenme 1.0 ile e-öğrenme 2.0 arasındaki en önemli farklılık içerik oluşturmadan kaynaklanmaktadır.E-öğrenme 1.0’de içerik öğrenme tasarımı alanında uzmanlığa sahip kişiler tarafından gerçekleştirilmektedir. E-Öğrenme 2.0’de içerik oluşturma akran ya da eşler tarafından gerçekleştirilmektedir.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

KODU GAME LAB

PAWTOON

SCRATCH